Z rôznych zdrojov tečú o „rezidentskom“ parkovaní v Petržalke veľmi rozporuplné informácie. No hádam najnedôveryhodnejšie priamo od funkcionárov MČ BA – PE. Čomu a komu veriť?
Nechcem písať o transparentnosti verejnej obchodnej súťaže, to nech vyriešia poslanci, šéfstvo miestneho úradu a kompetentné inštitúcie. Zaujíma ma finančná stránka projektu a informovanie verejnosti o rezidenčnom parkovaní. Najmä obyvateľov Petržalky.
Firma EEI
„Pri tvorbe ceny za parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka vychádzala košická firma EEI z počtu parkovacích miest v Petržalke, čo je približne 24- až 25-tisíc. „Cenu sme vedeli vykalkulovať. Išli sme do toho so štatistikami, ktoré máme z iných miest,“ povedal pred novinármi Ján Fellegi, konateľ EEI, ktorá vyhrala verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke.“
„Z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH. Pôvodne mal investor dostať 48 eur s DPH, vedenie mestskej časti Bratislava-Petržalka však po rokovaniach s parkovacou firmou EEI vyrokovalo nové podmienky.“
„Karta za parkovanie môže stáť toľko, koľko v Petržalke schvália poslanci, to môže urobiť len mestská časť. My sme povedali, že toto je naša odmena, ktorú my za to chceme a vy si schváľte ceny za karty, aké vy chcete,“ tvrdí Fellegi.
„Úbytok počtu áut po zavedení parkovacieho systému je podľa neho od 15 do 20 percent a celý systém zavedenia nového parkovacieho systému by firmu stálo 1,2 milióna eur.“
„Z celkového počtu 24- až 25-tisíc parkovacích miest v Petržalke je však reálne pre rezidentov okolo 21-tisíc.“
Miestny úrad mestskej časti Bratislava – Petržalka.
“Podľa väčšiny obyvateľov Petržalka potrebuje zmenu v parkovaní. Ak však poslanci tento problém necítia ako svoju prioritu, mali by to čestne a otvorene priznať a nie sa skrývať za nekonečné pochybnosti a kritiku, ktoré im zatiaľ kompetentní nepotvrdili. Nech to pokojne neschvália, budeme sa venovať iným prioritám. Ale nech tak urobia s vedomím plnej zodpovednosti za neriešenie neustále sa zhoršujúcej situácie v parkovaní,” hovorí starosta Vladimír Bajan.
„Ako na utorkovej /20.102015/ verejnej diskusii k parkovacej politike v Petržalke povedal petržalský prednosta Miroslav Štefánik, z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH.“
„V Petržalke je v jej správe 17–tisíc miest, podľa samosprávy chýba približne rovnaké množstvo na parkovanie. My máme zmapované ulice, presne vieme čo by sme kde chceli urobiť a čakali sme len na splnomocnenie, aby sme mohli konať samostatne,“ povedal v rozhovore pre Bratislava24.sk starosta Petržalky Vladimír Bajan.“
„Iba vstupné náklady prevádzkovateľa budú niekde na úrovni dvoch miliónov eur. …“ pokračuje Bučan – zástupca starostu.
„Po zavedení rezidenčného systému sa očakáva uvoľnenie až do 30% miest zo strany mimobratislavčanov v prospech rezidentov (čo je až 10 200 parkovacích miest). – Prednosta Štefánik.“
Tlačová tajomníčka MČ BA – PE Michaela Platznerová.
„Celý systém parkovania za zhruba 1,5 milióna eur má vybudovať víťaz verejnej súťaže, spoločnosť EEI…“
„Pôvodne mal mať investor z každej – rezidentskej i abonentskej – predanej parkovacej karty 48 eur s DPH ako odplatu za investovanie svojich peňazí do parkovania a následnej sedemročnej údržby parkovacích miest. Po niekoľkotýždňových rokovaniach pristúpil na sumu 32 eur.“
„Kávičkári“ z miestneho úradu MČ BA – PE, starosta Bajan a prednosta Štefánik k „ovčanom“ Petržalky.
„Diskusia a informačná kampaň pre občanov mala podľa neho prísť až po schválení systému. Pripustil však, že sa Petržalčania nemali o tom dozvedať iba z médií či blogov. „Trváme na tom, že zmluva je platná. Keby sme o tom neboli presvedčení, nedali by sme zmluvu do všeobecne záväzného nariadenia,“ dodal Štefánik.“
„Aj ja som zdesený z toho, čo všetko som čítal. Aj tieto otázky nám dávajú za pravdu, že stretnutie s občanmi je nevyhnutné,“ konštatoval starosta.“
Komentár a otázky na záver.
K tej informačnej kampani občanov. A nielen ich, týka sa to aj miestnych poslancov. Je to ukážkový príklad „bajanizmu“ v praxi. Takto podobne „vybavil“ župan V. Bajan kúpu pozemkov pre multifunkčnú halu. Následne sa obhajoval: „Sám Bajan nepomohol nikomu – o kúpe rozhodlo zastupiteľstvo, v ktorom predseda nemá hlasovacie právo,“ vyhlásil župan, ktorý sa opätovne uchádza o funkciu.“ On nič, on iba tanečník. Ani v miestnom zastupiteľstve nemá hlasovacie právo a všetky nastávajúce problémy hravo zhodí na poslancov, len nech to čím skôr odhlasujú. Preto aj to „bu-bu-bu“ voči ním.
Podobne to bolo aj pri stavebnom konaní Domina, kde opomenul prizvať účastníkov konania zo susedného domu, nevydal ani verejnú vyhlášku a všetko „ukuchtil“ za zatvorenými dverami. Nakoniec až súdy /Najvyšší aj Krajský súd/ museli konštatovať, že porušil zákon a prikázali mu vykonať nápravu.
Je to jeho osvedčená taktika. Tomu sa na miestnom úrade Petržalky hovorí – informačná kampaň obyvateľov. Najprv „systém“ schváliť, predložiť „ovčanom“ ako hotovú vec a môže začať „informačná kampaň“. Keď mu to tolerujú, dôverujú mu a neustále ho volia, prečo nie!
Zdroje:
http://www.rozumneparkovanie.sk/
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/368463-ceny-za-parkovanie-v-petrzalke-este-nie-su-iste/
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/164263-milionar-potvrdil-ze-kseft-storocia-vybavil-bajan/