„Informačná kampaň“ o rezidenčnom parkovaní v Petržalke.

Z rôznych zdrojov tečú o „rezidentskom“ parkovaní v Petržalke veľmi rozporuplné informácie. No hádam najnedôveryhodnejšie priamo od funkcionárov MČ BA – PE. Čomu a komu veriť?

Nechcem písať o transparentnosti verejnej obchodnej súťaže, to nech vyriešia poslanci, šéfstvo miestneho úradu  a kompetentné inštitúcie. Zaujíma ma finančná stránka projektu a informovanie verejnosti o rezidenčnom parkovaní.  Najmä obyvateľov Petržalky.

 

Firma EEI

„Pri tvorbe ceny za parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka vychádzala košická firma EEI z počtu parkovacích miest v Petržalke, čo je približne 24- až 25-tisíc. „Cenu sme vedeli vykalkulovať. Išli sme do toho so štatistikami, ktoré máme z iných miest,“ povedal pred novinármi Ján Fellegi, konateľ EEI, ktorá vyhrala verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke.“

„Z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH. Pôvodne mal investor dostať 48 eur s DPH, vedenie mestskej časti Bratislava-Petržalka však po rokovaniach s parkovacou firmou EEI vyrokovalo nové podmienky.“

„Karta za parkovanie môže stáť toľko, koľko v Petržalke schvália poslanci, to môže urobiť len mestská časť. My sme povedali, že toto je naša odmena, ktorú my za to chceme a vy si schváľte ceny za karty, aké vy chcete,“ tvrdí Fellegi.

„Úbytok počtu áut po zavedení parkovacieho systému je podľa neho od 15 do 20 percent a celý systém zavedenia nového parkovacieho systému by firmu stálo 1,2 milióna eur.“

„Z celkového počtu 24- až 25-tisíc parkovacích miest v Petržalke je však reálne pre rezidentov okolo 21-tisíc.“

 

Miestny úrad mestskej časti Bratislava – Petržalka.

“Podľa väčšiny obyvateľov Petržalka potrebuje zmenu v parkovaní. Ak však poslanci tento problém necítia ako svoju prioritu, mali by to čestne a otvorene priznať a nie sa skrývať za nekonečné pochybnosti a kritiku, ktoré im zatiaľ kompetentní nepotvrdili. Nech to pokojne neschvália, budeme sa venovať iným prioritám. Ale nech tak urobia s vedomím plnej zodpovednosti za neriešenie neustále sa zhoršujúcej situácie v parkovaní,” hovorí starosta Vladimír Bajan.

„Ako na utorkovej /20.102015/ verejnej diskusii k parkovacej politike v Petržalke povedal petržalský prednosta Miroslav Štefánik, z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH.“
„V Petržalke je v jej správe 17–tisíc miest, podľa samosprávy chýba približne rovnaké množstvo na parkovanie.  My máme zmapované ulice, presne vieme čo by sme kde chceli urobiť a čakali sme len na splnomocnenie, aby sme mohli konať samostatne,“ povedal v rozhovore pre Bratislava24.sk starosta Petržalky Vladimír Bajan.“

„Iba vstupné náklady prevádzkovateľa budú niekde na úrovni dvoch miliónov eur. …“ pokračuje Bučan  – zástupca starostu.

„Po zavedení rezidenčného sys­tému sa očakáva uvoľnenie až do 30% miest zo strany mimo­bratislavčanov v prospech rezi­dentov (čo je až 10 200 parkovacích miest). – Prednosta Štefánik.“

 

Tlačová tajomníčka MČ BA – PE Michaela Platznerová.

„Celý systém parkovania za zhruba 1,5 milióna eur má vybudovať víťaz verejnej súťaže, spoločnosť EEI…“

„Pôvodne mal mať investor z každej – rezidentskej i abonentskej – predanej parkovacej karty 48 eur s DPH ako odplatu za investovanie svojich peňazí do parkovania a následnej sedemročnej údržby parkovacích miest. Po niekoľkotýždňových rokovaniach pristúpil na sumu 32 eur.“

 

„Kávičkári“ z miestneho úradu MČ BA – PE, starosta Bajan a prednosta Štefánik k „ovčanom“ Petržalky.

„Diskusia a informačná kampaň pre občanov mala podľa neho prísť až po schválení systému. Pripustil však, že sa Petržalčania nemali o tom dozvedať iba z médií či blogov. „Trváme na tom, že zmluva je platná. Keby sme o tom neboli presvedčení, nedali by sme zmluvu do všeobecne záväzného nariadenia,“ dodal Štefánik.“

„Aj ja som zdesený z toho, čo všetko som čítal. Aj tieto otázky nám dávajú za pravdu, že stretnutie s občanmi je nevyhnutné,“ konštatoval starosta.“

 

Komentár a otázky na záver.

  1. Tak koľko je tých parkovacích miest v Petržalke? EEI – 24-25 tisíc pre rezidentov cca 21 000, alebo Bajan, ktorý to má „presne“ zmapované za 17 rokov vládnutia – 17 tisíc?
  2. Koľko dostane za každú predanú parkovaciu kartu firma EEI? Je to 40 Euro s DPH – prednosta Štefánik, alebo 32 Euro bez DPH, t.z. 38,40 Euro s DPH ako tvrdí tlačová tajomníčka Platznerová? Ten rozdiel 1,6 Euro je niekoho vreckové?
  3. Koľko bude stáť zavedenie nového parkovacieho systému? 1,2 mil. Euro – firma EEI, ktorá to má dobre zrátané /inak by do toho nešla/, alebo 2,0 mil. Euro – zástupca starostu Bučan, alebo „cca“ 1,5 mil. Euro – Platznerová? Kam sa podeje tých 300 000 – 700 000 Euro?
  4. Úbytok parkovaných áut – tu sa zhodujú, že v Petržalke denne parkuje cca 30 000 vozidiel. Ale aký bude ich úbytok? EEI zo skúseností – 15 – 20 %, alebo Štefánik „od buka“ – 30 % /10 200/?
  5. Prečo došlo k rokovaniu s koncesionárom /EEI/ o znížení platby za rezidenčnú kartu až po podpísaní zmluvy a prijatí ich pôvodných podmienok? Tomu sa hovorí hájenie záujmov občanov? Keď ľudia začnú protestovať, tak sa to „po niekoľkých týždňoch“ už dá „vyrokovať“? Zaujímavé!
  6. Je to možné, aby takto pomerne vysokopostavení funkcionári hovorili o tom istom a každý niečo iné?

K tej informačnej kampani občanov. A nielen ich, týka sa to aj miestnych poslancov. Je to ukážkový príklad „bajanizmu“ v praxi. Takto podobne „vybavil“ župan V. Bajan kúpu pozemkov pre multifunkčnú halu. Následne sa obhajoval:  „Sám Bajan nepomohol nikomu – o kúpe rozhodlo zastupiteľstvo, v ktorom predseda nemá hlasovacie právo,“ vyhlásil župan, ktorý sa opätovne uchádza o funkciu.“ On nič, on iba tanečník. Ani v miestnom zastupiteľstve nemá hlasovacie právo a všetky nastávajúce problémy hravo zhodí na poslancov, len nech to čím skôr odhlasujú. Preto aj to „bu-bu-bu“ voči ním.

Podobne to bolo aj pri stavebnom konaní Domina, kde opomenul prizvať účastníkov konania zo susedného domu, nevydal ani verejnú vyhlášku a všetko „ukuchtil“ za zatvorenými dverami. Nakoniec až súdy /Najvyšší aj Krajský súd/ museli konštatovať, že porušil zákon a prikázali mu vykonať nápravu.

Je to jeho osvedčená taktika. Tomu sa na miestnom úrade Petržalky hovorí – informačná kampaň obyvateľov. Najprv „systém“ schváliť, predložiť „ovčanom“ ako hotovú vec a môže začať „informačná kampaň“. Keď mu to tolerujú, dôverujú mu a neustále ho volia, prečo nie!

Zdroje:

http://bratislava.sme.sk/c/8049987/cenu-parkovacej-karty-urcuje-samosprava-tvrdi-firma-eei.html#ixzz3pgcYiTki

http://bratislava.sme.sk/c/8049687/pri-sutazi-na-parkovanie-postupovali-podla-bajana-spravne.html#ixzz3pgdqNxLX

http://bratislava.dnes24.sk/osem-veci-preco-sa-petrzalka-rozhodla-pre-vlastnu-parkovaciu-politiku-co-si-od-nej-slubuje-211840

http://www.bakurier.sk/courier/view/parkovanie-petrzalka-chce-spoplatnit-domacich-prva-karta-ma-byt-za-60-eur-druha-90-tretia-120-rocne

http://www.rozumneparkovanie.sk/

http://www.humanisti.sk/view.php?nazevclanku=petrzalka-chce-regulovat-parkovanie&cisloclanku=2015100032

http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/368463-ceny-za-parkovanie-v-petrzalke-este-nie-su-iste/

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/164263-milionar-potvrdil-ze-kseft-storocia-vybavil-bajan/

http://aktualne.atlas.sk/prednosta-petrzalky-mesacne-da-petrzalcan-na-parkovanie-ako-za-dve-kavy/dnes/regiony/ 

http://www.humanisti.sk/view.php?nazevclanku=petrzalka-eei-dostane-za-parkovacie-karty-menej&cisloclanku=2015100040

http://baian.blog.pravda.sk/2014/10/

Stavba Domino – „Teraz nejde o to kto má pravdu. Pravda –nepravda sú len „slovíčka“ v právnickej hantírke. “

04.05.2017

Na úvod pridávam túto reportáž, ktorú spracovala redaktorka pani Katarína Začková z RTVS. Je to naozaj objektívny pohľad na daný problém. Ja osobne skladám „klobúk dolu“, hoci kvôli časovému obmedzeniu /limitu/ tejto relácie, nemohla zaznamenať a uverejniť všetko, čo sa pri stavbe Domino udialo. V relácii od 15 min. 39 sekundy [...]

Stavba Domino – Čierny humor v podaní starostu Ing. V. Bajana.

01.01.2017

Ak ste milovníkom tohto druhu humoru, tak v oficiálnych stránkach mestskej časti Bratislava – Petržalka v rubrike Online diskusie, si prídete na svoje. Hlavným protagonistom je samozrejme starosta Ing. Vladimír Bajan. „Mxxxx Dxxxxx: ja mam taketo otazky: preco sa tolko zahustuje petrzalka novostavbami, … Starosta: Dobrý deň prajem. Na otázku prečo sa Petržalka zahusťuje [...]

„Ako to je v skutočnosti? “ Kauza Domino a „cisár“ Bajan.

09.11.2015

V rozhovore pre „Bratislava dnes 24“ dňa 28.11.2014 starosta Bajan povedal: „Stavba Domino. Všetci vieme o petíciach, liste prezidentovi, o nespokojných dotknutých obyvateľoch Jasovskej… Ako to je v skutočnosti? Toto je ďalšia z vecí, ktorú sa veľmi šikovne dalo mojim protikandidátom nalepiť na moje meno. O tom, či Domino bude stáť tam kde bude, rozhodol ešte môj [...]

SR Košice osada sčítanie ľudia bez domova KEX

V Košiciach sčítajú ľudí bez domova, ide o súčasť európskeho projektu

10.10.2024 15:12

Do projektu je zapojených 14 miest z desiatich krajín Európskej únie.

OSN / UNIFIL /

Mierová misia OSN v Libanone sa ocitla pod izraelskou paľbou, hlásia ranených. Židovský štát mlčí

10.10.2024 14:42, aktualizované: 15:18

Izraelská armáda od minulého týždňa začala pozemnú operáciu v libanonskej pohraničnej oblasti, kde práve pôsobí aj misia OSN.

Vlak, rýchlik, koľaje, železnice

70 metrov od tragédie. Pri Lučenci sa takmer zrazili dva rýchliky

10.10.2024 14:21

Na železničnej stanici v Podrečanoch na jednej koľaji oproti sebe zastavili dva rýchliky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 129826x
Priemerná čítanosť článkov: 5409x

Autor blogu

Kategórie